zaterdag 24 januari 2015

W.I.P. Trui in Silkmerino

Momenteel ben ik bezig aan een trui vanuit het boek Lang yarns Fatto a Mano 211.


Ging deze trui aanvankelijk niet maken, tot ik het garen in mijn handen had.
Zo zacht!
Het heeft een ietwat wattige textuur, en geeft daardoor geen echt effen resultaat.

Moet jullie wel waarschuwen voor dit patroon. Toen ik ongeveer een 20 naalden in het kabelpatroon was, (het was me al eerder opgevallen, ondanks meerdere controles in het boek ten spijt) was het echt duidelijk dat er een fout in het patroon zat.

Korrigenda op de website van Lang yarns nagekeken, en inderdaad... fout in de kabelbeschrijving, alsook in de teltekening.


Alles afgetrokken, en volledig herbegonnen. ( hier baal ik echt van )

Om na 14 naalden kabelpatroon weer tot de vaststelling te komen dat de correctie op de website ook een fout bevat!
Terug alles aftrekken, en terug van nul af aan beginnen, zag ik echt niet zitten.
Dus de onderste 6 naalden blijven fout ( 2 linkse steken in het diamantpatroon), de rest heb ik met steken 'laten vallen' terug recht gezet.
Het betreft toch de onderkant van het rugpand. En je moet het weten om het te zien.


Ondertussen ben ik een 35 cm ver, met vallen en opstaan.
Gezien het foute patroon, heb ik al meermaals een fout moeten rechtzetten.
Pfff :-(
Dit wordt zeker niet mijn leukste breiwerk...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten