zaterdag 9 mei 2015

Oei, oei, oei... mijn portemonnee

Het vakantiegeld is binnen...
en dan kunnen we weer eens beginnen speculeren wat we willen breien...
en dan vooral bestellen...
 
En dan is er daarbovenop nog eens 50 % korting op de Vogue Knitting patronen... ter ere van moederdag...
Herinnerde me ergens dat dit vorig jaar ook rond die periode was dat er korting gegeven werd... en wou deze 2 patronen al een eindje downloaden...
Dus gewacht... en eergisteren kreeg ik bericht in mijn mailbox dat er tot 11/05/2015 terug korting is.
Normaal is het 6 USD voor 1 patroon, maar met moederdag is het nu 2,95 USD
 
Dus deze 2 patronen gekocht.
https://store.vogueknitting.com/p-2870-lace-coat.aspx
Dit patroon ga ik maken met 5 bollen Merino Lace (Lana Grossa) die hier al 1,5 jaar in de kast liggen.
Let wel op. Als je dit patroon koopt, er zijn 3 errata beschikbaar.
Deze vind je hier: http://www.vogueknitting.com/pattern_help/corrections/early_fall_2012
 
Het tweede patroon die ik kocht, zal normaal gezien wat aangepast worden...
Eerder in die trend...
Misschien iets voor mijn Petrol-kleurige Kid-Silk dat hier nog ligt...
 
En dan is er nog eens Drops festival... met liefst 35% korting op een groot gamma garen...
De ganse maand mei. :-)
 
Ik kocht Kid-Silk en Merino Baby in het rood voor deze cardigan:
 
...zwarte Kid-Silk en Delight voor deze tuniek
 
 
...zwarte Kid-Silk voor een lange rok
In deze trend...
Deze rok is gemaakt op basis van de Spanisch Peacock Sjaal.
Maar deze staat blijkbaar in een duur boek, waar amper uitleg bij staat...
 
Er is een gratis patroon, dat er echt goed op lijkt: http://www.ravelry.com/patterns/library/stor-rund-dug
Het verschil is vrij klein...
Dit is het gratis patroon
 
Dit is het kooppatroon
...Witte Kid-Silk voor een colsjaal voor mijn mama
 Deze is à l'improviste...
 
... Antraciete Brushed Alpaca Silk voor een poncho
 
... en Merino Extra Fine in het bruin voor nog een Aaren...
 
Heb al tegen mijn man gezegd dat ik nu geen garen meer mag kopen, zolang er nog meer dan 2 nieuw op te starten projecten in mijn kast liggen!
 
en wetende dat ik deze nog moet opstarten...
 
Equinox Vernal Shawl in het donkerroze
 
 
Trui met Ella
 
 
Tuniek in Alpaca Superlight - donkerblauw
 
 
en hier nog aan bezig ben...
 
Kabeltrui voor mijn man
 
 
Zomertrui in Creta
 

 
Hobbes
 
 
 
Tuniek in Air Alpaca
 
 
Zomertop in Filo
 
 
Inktvisjes voor couveusekindjes
 
 
Dus dan zou ik zeker 1 of 2 jaar niets meer mogen bijkopen...
 
Dat zal nogal wat karakter vergen...
 :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten