maandag 15 juni 2015

Recent ben ik rocailles gaan kopen om in mijn breiwerk te integreren... en met kleuren, hoeveelheden per gram en verschillen op te zoeken, kwam ik hier en daar leuke juweeltjes tegen...

En mijn interesse was gewekt.

Dit weekend pareltjes gaan kiezen om een armband en oorbellen te maken.
En hieronder mijn keuze... appelblauwzeegroen.

Deze avond aan de slag gegaan met de kleine rocailles (11) en de delica's.
En de eerste oorbel is een feit!



Benodigdheden:
- oorhaakjes
- kalotjes
- c-lon draad
- gekleurde rocailles maat 11
- contrastrocailles maat 11
- 2 grotere parels (ik gebruikte een swarovski toepie van 4 mm)

- naald maat 10
- knijptang

Wil je de oorbellen zelf maken? Ga dan naar de website van de ontwerpster ->
Engelstalige beschrijving 

Binnenkort maken we de 2de oorbel... om dan een armband in die trend te proberen...
Hiervoor heb ik rocailles in 2 maten ( 9 en 11), Swarovski toepies in 2 maten (3 mm en 4 mm), appelblauwzeegroene c-lon en materiaal om het slotje te bevestigen.
Haken ga ik doen met eennnaald 1,5 mm...
Meer info volgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten