zaterdag 12 oktober 2013

Knit Pro interchangeables

Heb me begin van dit jaar een interchangeables rondbreiset van KnitPro aangeschaft.
Quasi de goedkoopste die er was...
Wou testen of het goed was...
en er daarom ook niet onmiddellijk te veel geld aan uitgeven.
 
34,50 EUR voor
8 paar punten (3,5 - 4 -4,5 - 5 - 5,5 - 6 - 7 - 8)
4 kabels (60 cm - 2x 80 cm - 100 cm)
8 stopjes
en 4 sleuteltjes.
Geef toe, de kleurtjes zijn leuk en de set is eigenlijk niet duur.
 
Ben tot de vaststelling gekomen dat dit systeem echt zijn geld waard is.
 
- De naalden komen niet los van de draad
- De punten zijn veel scherper dan Addi of Prym, wat ideaal is voor lace.
- Je kan tunesische haaknaalden erop aansluiten
- en ik werk eigenlijk liever op rondbreinaalden dan op gewonen naalden.
 
Heb ondertussen nog een 3 mm naald aangeschaft
en tunesische haaknaalden (3 - 4 - 7)
Dit is super gemakkelijk om steken op te nemen...
 
Maar nu wil ik mijn set uitbreiden...
Vooral de kleinere naalden toch.
Want 1 paar van elks is toch wel te weinig voor mij.
 
Ben aan het twijfelen tussen de Bamboo Starter Set (39,50 EUR)
Hier heb je 5 paar punten
(3 - 3,5 - 4 - 4,5 - 5)
en 3 kabels
(60 cm 80 cm en 100 cm)
 
Of de Comby Set II (19,50 EUR)
Hier heb je 3 paar punten
(3 in Carbonz - 3,5 in Bamboo - 4 in Nova Cubicz)
en 2 kabels
(60 cm en 80 cm)
 
Sowieso wil ik ook een kabeltje van 40 cm om mouwen in het rond te kunnen breien,
maar daar heb ik dan de korte punten voor nodig.
Dus hier zou ik ook de 3 - 3,5 en 4 nemen,
omdat ik hier het meest mee werk.
 
Ik bestel via een Duitse webshop. Die is beduidend goedkoper dan andere webshops.
Bovendien zijn de verzendkosten echt niet hoog...
Tis een beetje zoeken in het Duits...
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten