zaterdag 19 oktober 2013

Sparkle dress

Nog een beetje aan het grasduinen geweest...
 en dit patroon trok onmiddellijk mijn aandacht...
 
 
Wordt wel een enorme uitdaging.
Nog nooit "stranded knitting" gedaan.
En vrees ergens een beetje dat ik weer te strak zal breien,
waardoor het niet effen valt.
 
Dus ben een beetje gaan zoeken op het internet,
hoe ik dit mogelijkerwijs toch tot een goed eind kan brengen...
 
De techniek in deze video ziet er mij al goed uit, gezien ik de beide draden in mijn rechterhand kan houden.
(heb geprobeerd om met mijn linkerhand te breien... maar dat is mission impossible!)

En dan nog een Engelstalige uitleg met tips om je werk effen te houden.
 
En dan is er nog het "Steeken".
Dit houdt in dat je gewoon in het rond breit,
en pas op het einde uw werk openknipt, om de armsgaten
(of in dit geval de opening op de rug) te maken.
Ook van deze techniek vond ik een duidelijke video-tutorial.
 
 
Nu ja,
mocht het echt niet lukken...
dan heeft mijn schoonmama al aangeboden om deze te maken voor mij :-)
 
Maar we gaan toch echt zelf eerst eens proberen...
 
PS: Dit patroon kan je gratis downloaden in het Engels via de website van Vogue knitting.
Je moet enkel gratis registreren op hun website
(niet via Internet Explorer, want dat gaat blijkbaar niet)
En op Ravelry vind je meerdere afgewerkte Sparkle dresses.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten