zondag 14 september 2014

Inky's # 8 en 9 - update breiwerkjes

Afgelopen week heb ik nog 2 intvisjes gemaakt: Insomnia en Sunny.



Alsook een fotocollage die ik ga gebruiken voor het kaartje die bij de inktvisjes zal zitten.
De bedoeling is om een A5 linnenpapiertje te nemen. Dit middendoor te snijden op de langste zijde, en dan dit zo te vouwen dat het voorste vlak een vierkant vormt, en het achterste vlak een rechthoek.
Op de voorste vlak komt de collage.
Op het binnenste bedekte deel komt nog een gelukswens voor de ouders, en dan op het zichtbare deeltje komt de naam van het inktvisje.

Foto volgt uiteraard nog van het afgewerkte kaartje.

Ik nam afgelopen week contact op met de ambassadeur om mijn eerste 7 (Lovely en Jee blijven bij mij) inky's te keuren...
Ben benieuwd naar het verdict, maar hoop echt dat ze niet allemaal afgekeurd worden...


Afgelopen week heb ik een inktvisjesblog gestart,  zodat de mensen die enkel de inktvissen willen zien, niet heel mijn blog moeten doorworstelen.
Hier staan alle inky's op met het gebruikte garen, en wanneer ze gekeurd zijn het verdict van de ambassadeur.
In de toekomst gaan hier ook tips en uitleg over het hoe, wat en waarom komen.
Je kan doorklikken rechtsboven op de pagina, of via deze link : lady-jb-inktvisjes.blogspot.be


En met al die verslavende inktvisjes, pijnlijke handen en vingers... zou een mens nog vergeten dat we nog graag breien ook!

Vandaag wat verder gewerkt aan de trui voor mijn man.

Het achterpand en 1 van de voorpanden zijn klaar. Heb ze aan elkaar gemaasd en al het boordje van de zak afgewerkt.



En dan ben ik de eerste mouw gestart.

Over de ingebreide zakken gesproken...
Had het patroon wat door elkaar gehaald.
Toen ik aan de mindering van de schouders wou beginnen, viel mijn frank dat de zakopening naast de rits zat... en niet aan de buitenkant van de trui! :-(

15 cm moeten aftrekken! Moeten prutsen en foefelen om de 2 delen te switchen... en dan terug breien.
Altijd stom dat een mens het pas doorheeft als het te laat is...


Ook mijn mohair kleedje is wat verder gevorderd.
De 2 rokdelen worden eindelijk terug samen gevoegd!
Wat zal ik blij zijn dat dat patroon gedaan is!
2x dezelfde rok en een sjaal, is misschien iets te veel van het goede...

De wijzigingen voor het lijfje (kolsjaal) en olifantenmouwen zijn ook min of meer uitgeschreven... nu nog omzetten in de praktijk.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten