zaterdag 18 juli 2015

Gehaakte armband met rocailles en Swarovski toepies.

Deze week heb ik mijn eerste gehaakte armband gemaakt.
Deze bestaat uit 15 strengen met rocailles en Swarovski elementen.




Zelf  deze armband maken?
Benodigdheden:
- Haaknaald 1,5 mm
- C-lon draad in de gewenste kleur
- Rocailles maat 9
- Swarovski toepies 3 mm
- Swarovski toepies 4 mm
- Knijpklemmen
- Splitringen 5 mm
- Slotje naar keuze

Zelf deze armband maken?

Rijg een aantal rocailles op de draad. (Ik nam er 17, maar heb vrij dunne polsen)

Laat een staart van een 6-tal cm vrij en begin dan een lossenketting te haken. Om de zoveel steken, haak je een pareltje mee. 
Hiervoor breng je de parel tot tegen de ketting en haak je gewoon verder.
Ik haakte 3 lossen, gevolgd door een parel. 
Daarna terug 3 lossen en terug een parel.

Herhaal dit proces.
Ik heb 15 strengen gehaakt. 
Enkele strengen kregen enkel rocailles. 
Bij andere stak ik er 2, 3 of 4 Swarovski toepies ertussen.

De 15 strengen heb ik dan samengenomen en de uiteinden samengeknoopt.
De knoop heb ik vastgeklemd tussen de knijpklemmen.

Daarna volgt een splitring aan elke knijpklemmen... 
Waaraan het slot bevestigd wordt.

Hou wel rekening dat je slot minstens 2 a 2,5 cm inneemt en dat de strengen lichtjes elastisch zijn...
Ik moest 1 splitring en het slot ervan tussenuit halen, omdat de armband anders véél te groot was.
Ik heb beide knijpklemmen aan dezelfde splitring vastgemaakt. 
Mijn hand kan er nog net door... (het geheel is vrij elastisch) en zo verlies ik hem zeker niet.

---oOo---

Inspiratie op het internet die mij op dit idee bracht, met heel goede beschrijving

(met volledige fotobeschrijving)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten