zaterdag 12 juli 2014

2 nieuwe boeken... en het kriebelt alweer!

Vandaag eens gaan kijken in onze breiwinkel.

2 nieuwe boeken meegebracht.

1) Fatto a Mano 209 van Lang Yarns.

Hieruit wil ik een vest met kap maken voor mijn schat.
Het originele patroon is in Cashmere Premium...
Wetende dat 1 bolletje 15 euro kost... en je er 18 nodig hebt...
gaan we op zoek naar een betaalbaarder alternatief.

Heb 1 bolletje Novena meegebracht,  om een proeflapje te kunnen maken...
Heb beide garens naast elkaar gezien in de winkel, en denk dat dit een goed alternatief wordt.
Zelfde structuur (kettinggaren), zelfde dikte, looplengte scheelt 5 m, naalden en stekenverhouding komen overeen.

Dus straks nog eens proberen...


2) Tweede boek dat ik vandaag kocht: Fatto a mano 199 van Lang Yarns.

Heb het boek gekocht omdat ik dit kleedje wil maken in Donegal en Mohair luxe.


Deze ga ik maken met de Big Merino bollen die ik nog liggen heb van de gefroggde kabeltrui.


Maar uiteraard staan hier nog heel wat leuke dingen in, waarvan ik er een aantal zeker nog ga maken...







Moet trouwens dringend de Fatto a Mano 200 ook dringend eens in huis halen...
Alleen al voor deze damestrui.



En dan heb ik nog een bol Baby Alpaca mee van Lana grossa om een proeflapje te maken voor deze...

Of deze

Gisteren heb ik ook mijn pullover met de Aiko bollen afgemaakt!



Heb slechts 5,5 bollen nodig gehad, dus ga met de overige 4,5 nog een colsjaal maken die er los op kan gedragen worden...
Iets in deze trend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten