zondag 6 juli 2014

Het belang van losjes afkanten...

Mijn schoonmoeder heeft een aantal maanden terug een lace vestje voor me gemaakt.
Eentje die sindsdien voornamelijk in de kast is blijven liggen...

Met dragen, is het vestje wat meer gaan doorhangen, waardoor ik de biezen niet meer genoeg rekken vond. Het vestje viel daardoor echt niet mooi meer.
Ja, en dan doe ik het dus ook niet aan...

Heb vandaag de afzetrand losgemaakt en terug afgekant met 4 mm naalden ipv 3 mm (zoals het patroon voorschrijft).

Hieronder zie je hoe het er halverwege uitzag.
Rechts zoals het origineel afgekant was...
Links afgekant met de 4mm naalden...


Hemel en aarde verschil als je het mij vraagt.

En zo zag het vestje eruit na 3 uur !!! werk.
Stukken beter!
Denk dat hij nu wat meer de kast uit zal komen. ;-)

Alleen jammer dat de fout in het patroon nu veel meer lijkt op te vallen.
Maar als die eruit moet, kan ik zo goed als volledig herbeginnen...
En dat zou zonde zijn van alle werk dat mijn schoonmama erin gestopt heeft...
Bovendien zie ik dit enkel... omdat ik het weet.



Ondertussen ook een update voor de Aiko trui.

Gisteren heb ik de eerste mouw afgewerkt.


En ze ook al aan het lijfje genaaid.
Begint al wat vorm te krijgen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten