woensdag 18 september 2013

De afgelopen dagen...

En zo zat ons verlof er op...
Sinds maandag terug aan het werk,
waardoor er enkel 's avonds nog wat tijd is om te breien...
 
Desalnietemin toch zondagavond nog (op goed gevoel) een vleugeltje gemaakt voor Vince zijn drakenmuts...
 
Nu nog 1 vleugel en de stekeltjes te gaan...
(patroon volgt bij 'Gratis breipatronen' eenmaal de muts klaar is)
 
---oOo---
En daarna vol ongeduld begonnen aan mijn lace kleedje...
JOEPIE!!!
 
Hoewel...
Die eerste naald...
Een hel!
(om dan in de derde naald tot de vaststelling te komen, dat ik 3 steken verloren was...
dus den boel mogen aftrekken en herbeginnen... :-( )
 
Heb tussen elke rapport herhaling een markeerdraadje gezet, want anders is het zottekeswerk.
 
Maar, naar mate het vordert (zit nu aan naald 28 - foto hierboven was naald 18 of zo)...
begint het patroon duidelijk te worden.
 
---oOo---
Ondertussen op Ravelry ook nog op een ideetje gestoten voor mijn Big Merino bollen...
 
Zie hieronder een getransformeerd patroon van jofaliina...
 
 
Het is volgens patroon van een jasje van Bergère de France
(wat ik toevallig liggen heb)
In Big Merino
(wat ik ook toevallig liggen heb)
Big big smile
 
Ben al begonnen aan een proeflapje...
en dat ziet er goed uit :-)
 
Enige wijziging die ik nog wil doen, is een boordsteek, ipv die frullekes onderaan, en het misschien toch nog een tikkeltje langer maken.
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten