zondag 8 september 2013

Kinderpullekes (de eerste 2 van de 5)

De kindjes in de familie waren nu aan de beurt.
Zij mochten zelf hun model kiezen...
 
Dus bibi mocht 4 x hetzelfde model maken!
Zij kozen onderstaand model van Phildar (uit boek 051) uit Lambswool 51



 Vond deze toch wel wat somber voor kinderen van 8 en 10.
Dus maakte ik ze in hun lievelingskleuren...
Lekker Flashy. :-)
 
Ik bestelde wol van Online. Gala Linie 144.
 
Het eerste vestje maakte ik volgens het patroon...
Nog nooit zoveel in elkaar genaaid!
En de kap was korter dan de halsuitsnijding...
Heb ik moeten aanpassen met de biezen, want er was geen wol genoeg om de kap te hermaken.


Voor de tweede besloot ik alles wat ik rechtstreeks op de trui kon breien, er onmiddellijk aan te breien.
Deed ik met de kap, de zakken en de biezen.
Tevens vond ik het stoerder om de boorden in het zwart te doen, en de strepen van de zakken gelijk te houden aan de strepen van het lijfje.
De zakken werden ook afgewerkt met een biesje
Vind de groene dan ook veel beter geslaagd dan de gele. :-)


Ooh, en hoef je niet te zeggen dat beide broertjes super tevreden waren met hun truitjes?

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten