zondag 8 december 2013

WIP: Kabel Trui

2 weken terug ben ik begonnen aan een kabeltuniek.
Maar na bijna 5 bollen, moet ik terugkomen van het 'tuniek'-idee.
 
Zal me tevreden moeten stellen met een trui met korte mouwen
(of misschien zelfs zonder mouwen)...
 
Betreft een serieus aangepast patroon van een jasje uit het boek Créations 2012-2013 van Bergère de France.
 
 
 
Had reeds dit kleedje gezien, wat er ook op gebaseerd was.
Maar zie niet zo graag die frullekes onderaan...
 
 
 Dus weet eigenlijk niet goed of het eigenlijk nog wel dit patroon is...
- Boordsteek ipv frullige opzet
- trui ipv jas
- korte mouwen of geen mouwen
 
Eigenlijk is enkel het kabelpatroon het enige wat ik gelaten heb :-)
 
Heb 204 steken opgezet met naald 5,5 en gedurende 9 cm in boordsteek 2/2 gewerkt.
Daarna ben ik overgestapt op het kabelpatroon.
 
En hier ben ik nu:
 
 Ben aan het werk met Big Merino van Drops.
Eigenlijk vind ik het geen aangenaam garen om mee te breien.
Het voelt artificieel aan.
 
Het gebreide werk is wel zacht, dus zal (hopelijk) wel meevallen.
 
En kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand echt graag kabels doet!
Is een gedoe met die kabelnaald.
Pfff...
Nog goed dat die kabeltjes zo mooi zijn...
Want anders zou ik het zeker nooit meer doen ;-)
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten